miercuri, 16 august 2017

Alba- ca- Zapada si cei 12 apostoli

Stai asa! cum!? Cred c-ai incurcat borcanele...
Nu chiar. Sa va povestesc cum a fost.
Pe la inceputuri nu-mi placea prea mult sa pictez icoane. Eram cu zanele, printesele si Elfwoodu', asa ca icoanele mi se pareau cam plictisitoare. Dar ma tot batea maica-mea la cap sa fac si eu cate una pentru targuri, asa ca uneori ma lasam convinsa. Din cand in cand, tranteam cate o icoana! Si zic c-o "tranteam", pentru ca ieseau care mai de care mai ciudate si eclectice. Asa s-a intamplat, ca intr-o buna zi, prin 2008, am terminat o icoana cu Adormirea Maicii Domnului. Cand a vazut-o maica-mea, s-a uitat bine la ea si mi-a zis "Tu te-ai uitat prea mult la Alba- ca- Zapada, fato". "Pai de ce", am intrebat-o eu. "Pai nu vezi ca zici ca e Alba- ca- Zapada cu cei 7 pitici?". Toti apostolii, inclusiv Hristos, erau rumeni in obraji si, intr-adevar, aveau un aer de "cei 7 pitici". M-am cam suparat atunci si mi-a fost rusine cu icoana mea, dar poate ca ala a fost si unul dintre momentele care m-a impins sa aprofundez lumea icongrafiei ortodoxe. Pana la urma, icoana s-a vandut, dar chiar si-acum ma amuz uitandu-ma la poza ei... ce copil eram!
Si ma gandesc acum, oare basmele nu sunt cumva inspirate din povestile biblice? Maica Domnului, fecioara neprihanita, adoarme in somnul mortii si este salvata si dusa in lumea vietii vesnice de Mirele Bisericii, Iisus Hristos. Virtutea, iubirea si mantuirea sunt teme comune Bibliei si basmelor. Poate ca, fara sa stiu, am dedus de pe atunci punctul lor comun. Au trecut ceva ani de atunci, si acum imi place mult sa pictez icoane. Am inceput sa le fac mai aproape de canoane si sa fiu mai instruita. Totusi, parca uneri regret sinceritatea mea de atunci, cand culorile erau indraznete si modelele puzderie. Orice-as face, n-as mai putea nicidata sa pictez o icoana ca atunci...
O alta faza amuzanta a fost cand m-am dus la targ cu un tablou cu Povestea Porcului, iar mai multa lume a crezut ca e vorba despre o icoana cu Fecioara si Pruncul :)), dar asta e deja alta poveste!



2 comentarii:

  1. Ana, pictezi minunat! Amandoua tablourile sunt foarte frumoase...mi au cucerit inima. Si nu numai ele ci toate povestile tale minunat de colorate cat si icoanele . Felicitari din inima!

    RăspundețiȘtergere