marți, 8 august 2017

Viy

Cine ma cunoaste, stie ca sunt disperata dupa chestii de groaza. Vine maica-mea intr-o zi acasa si zice, "ba, ia si citeste o nuvela de Gogol, ca o sa ti se ridice paru-n cap de frica!". "Hai, ma, ma lasi!? Gogol s-a indeletnicit cu de-astea? Biiine, hai sa-i dau o sansa...". Era intr-o carticica difuzata de Cotidianul, de la Editura Univers, un fel de culegere de scrieri ale mai multor autori cu titlul "Ispita si cele 10 porunci. Tentatiile clasice in lupta cu decalogul".
Nuvela lui Gogol era incadrata la prima porunca, "...sa nu ai alti dumnezei afara de Mine". Ce sa va zic, am citit nuvela si am ramas dilita in freza. Cam atat de mult mi-a placut! E  capodopera a genului horror....e mai buna decat majoritatea filmelor de gen. Si ganditi-va ca filmele ar trebui sa fie mai infricosatoare, ca lucreaza pe mai multe planuri. Dar scriitura lui Gogol e impecabila si iti pune rotitele imaginatiei in miscare, vezi aievea ce povesteste el acolo, si ce descrie....si vezi un tablou de groaza desavarsit.
Dupa ce am citit cartea, am bagat o cautare pe net pentru mai multe informatii si, SURPRIZA, exista si ecranizare ruseasca, din anul 1967! Am downloadat filmul, m-am pregatit sufleteste, si l-am vazut. Mi-a placut, dar nu la fel de mult precum cartea... Totusi, a avut niste imagini foarte reusite, recuzita impecabila, efecte misto- clar a iesit mai bine decat daca l-ar fi facut americanii. Una peste alta, sunt tari rusii! Si la scris, si la cinematografie si la tot! Traiasca Gogol si neamu' lui!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu