Top Basme Horror Naart/ Naart's Top Horror Folk Tales

Nu stiu daca latura mea romantica sau vreun alt ungher intunecat al creierului sunt motivele atractiei mele fata de macabru, dar mereu mi-au placut povestile care aveau cat de cat o tusa horror. Cand eram mic copil, parintii mei mi-au luat video si casete cu desenele animate Disney de referinta. Bineinteles, "Alba-ca-Zapada" era preferata mea, desi regina cea rea imi da si acum fiori. Imi place sa ascult o poveste al carei erou se confrunta cu sinistrosenii si imi place sa-l vad scapat. Dragi prieteni,va spun, filmele horror hollywoodiene sunt mici copii pe langa ce-am citit eu prin basme. Taranii au dat dovada de mult sange rece si au creat povestiri teribile despre crima, incest, canibalism, vrajitorie si cate si mai cate. Special pentru voi, am facut un mini filmulet, o incursiune in horror-ul literaturii orale.

Nr. 6
Basmul cu cei doi fratiori care sunt izgoniti de acasa de mama lor vitrega si gasesc padurea ca refugiu. Dar mama vitrega era o vrajitoare rea si blesteama toate apele padurii. Fratiorul bea dintr-o balticica si se transforma in cerb. Peste cativa ani, printul acelor meleaguri merge la vanatoare si, adanc in padure, gaseste bordeiul fratiorilor. O ia de nevasta pe fata cea frumoasa si fac un copil. Mastera afla si se da drept servitoare. Ucide copilul si da vina pe tanara printesa. Aproape gata sa-si arda sotia pe rug, printul afla oribilul adevar si ucide vrajitoarea, iar fratiorul-cerb isi reia infatisarea de om.

Nr. 5
Basmul cu fata cea rea a babei si fata mosului. Pentru munca sarguincioasa depusa la curtea Sf. Vineri, fata mosului primeste un cufar plin de giuvaere si bogatii. Invidioasa, fata bebei merge si ea la munca, dar face totul pe dos si fara chef. Sf. Vineri ii da si ei un cufar, la alegere, care se dovedeste a fi o cutie a Pandorei, plina de balauri si serparie. Nu e cazul sa mai spun ca serpii o mananca si pe baba si pe fata ei :))

Nr. 4
Basmul cu Feciorul de imparat care si-a luat de nevasta o sarantoaca. Aceasta i-a facut copii cu bucle de aur si servitoarea cea rea i-a omorat pe toti trei, punand in patucean cate un pui de animal. Furios, printul o condamna la moarte pe sotia blestemata. Dupa moartea printesei, o ia de nevasta pe servitoare, dar in locul unde mastera a ingropat copiii apar trei meri de aur. Vazand asa minunatie, mastera porunceste sa fie taiati si sa se faca un pat din lemnul lor. Chinuita de blestemele copiilor, porunceste ca patul sa fie ars, dar din cenusa lui creste un busuioc de aur pe care il mananca un miel. Mielului i se aureste lana si mastera vrea sa-l taie, dar acesta reuseste sa scape si, trecand peste un rau, se retransforma in cei trei copilasi. Mama copiilor apare si ea ca prin minune, caci reusise sa scape de la moarte si familia se reuneste. Cam intortocheat,nu? :))

Nr. 3
Basmul cu fratii care i-au scos ochii fratiorului mai mic, din gelozie. Tatal lor, imparatul, ii trimisese sa-i aduca Pasarile Dragostei, si fratiorul este cel care le gaseste. Dar ceilalti doi printi ii scot ochii si fura pasarile, ca sa creada tatal lor ca ei le-au gasit. Nefericitul print isi recapata vederea cu ajutorul lui Dumnezeu si al Sf. Petru, care treceau din intamplare pe-acolo...Pana la sfarsitul basmului, dreptatea este restabilita

Nr.2
Basmul cu feciorul care o salveaza pe fata lui Satan. P-asta nu prea-l mai stiu, ar stiu ca continea multi draci si dracovenii :))

Nr.1
Este preferatul meu, pe care il stiu de la strabunica. Basmul cu Magaoaia, vrajitoarea canibala din padure care prindea fete tinere si le facea piftie. Desigur, eroina noastra scapa, iar Magaoaia este alungata in strafundurile padurii intunecate, dar poate mai e si-acum pe acolo, ASTEPTAND! muhahahha! (sa nu uitati ca ea nu-si arata adevarata fata decat dupa ce v-a ademenit in casa ei din padure, in rest prefacandu-se ca e o batranica chiar de treaba).

Si acum, filmul!

Comentarii

Postări populare