Sfinții închisorilor comuniste/ The saints of communist prisons

Omagiu adus celor care s-au sacrificat pentru dreapta credință în închisorile comuniste. Dintre multele mărturii ale celor care au suferit și au apucat să iasă vii din temniță, iată un fragment din amintirile doamnei Aspazia Oțel Petrescu, încarcerată timp de 10 ani și chinuită îndelung de torționarii comuniști:

”Odată, acest bătăuş foarte crunt s-a aplecat să vadă ce se întâmplă cu mine. Când mi-a văzut chipul schimonosit de durere, s-a luminat. Mulţumirea aceasta pe care am citit-o pe chipul lui m-a făcut să-l urăsc. A fost singurul moment din viaţa mea când am simţit ură în sufletul meu. Şi m-am speriat aşa de tare, mi-am dat seama că ura este atât de distructivă, încât am ţinut patruzeci de zile post, am mâncat numai seara, ca să-l pot ierta…”.

/

Homage to the people who sacrificed their lives for the orthodox faith in the communist prisons. One of the many testimonies of people who lived through the ordeal is this of Aspazia Oțel Petrescu, locked up for 10 years in political prison and tortured by the system:

”Once, this horrible tormentor stopped to look at me. When he saw me distorted with pain, his face lit up. The pleasure I saw upon his face made me hate him.  It was the only time in my life when I felt hate in my soul. This made me so scared, this feeling seemed so distructive , that I felt the need to fast for 40 days, eating only in the evenings, just so I could forgive him…”.


*

Icoană pe lemn, 20x26cm, Sfinții români din închisori/ Wood icon, 20x26cm, The saints of the communist prisons


Comentarii

Postări populare